niedziela, 24 kwietnia 2016

[DIY] Zdjecia jak z polaroida

Witajcie, cześć i czołem! Piszę do Was posta z serii "DIY - Zrób to sam". Pokażę Wam prosty sposób na zdjęcie z polaroida bez jego użycia.
Jedyne, czego będziecie potrzebowali to bezpłatny program Picasa 3, papier fotograficzny, nożyczki.


1. Na samym początku wybierzmy zdjęcie, które chcemy wykorzystać.
2. Gdy już wybierzemy zdjęcie, klikamy na nim dwukrotnie, aż pokaże nam się w poniższej postaci. Klikamy ikonkę zaznaczoną czerwonym kółkiem.
3. Klikamy na ikonkę "Polaroid", w czerwonym kółku.
4. Pojawia nam się okienko z ustawieniami, gdzie obrót ustawiamy mniej więcej pośrodku (jednak to i tak nie będzie miało później znaczenia, gdyż będziemy wycinać zdjęcie). Klikamy zastosuj, a na samym końcu nie zostało nam nic innego jak wydrukować zdjęcie.
5. Wybór rozmiaru pozostawiam z Waszej kwestii - ja wybrałam 9x13. Następnie zaznaczamy opcję "Dopasuj zmniejszając", by nic nam nie ucięło. Klikamy drukuj i czekamy.
6. Gdy już nasze zdjęcie się wydrukuje, musimy je dokładnie wyciąć. Ja użyłam zwykłego papieru, gdyż nie miałam akurat fotograficznego w domu.
 
7. Well done! Nasze zdjęcie jak z polaroida jest gotowe, bez większych kosztów!

Mam nadzieję, że instrukcja będzie przydatna, piszcie co sądzicie :) 



26 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy sposób :)
    Zwykle by osiągnąć taki efekt drukowałam zdjęcia normalnie, a potem jedynie je wycinałam w ten sposób :)

    live-telepathically.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na zdjęcia. W sumie zastanawiałam się czy by nie wywołać zdjęć a później przyciąć by wyglądały jak z polaroida. Jednak ta instrukcja da lepszy efekt.;)

    CROWDED DREAMS

    OdpowiedzUsuń
  3. Dość interesujący pomysł, będzie wyglądać super na papierze fotograficznym. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Już od dłuższego czasu zastanawiałam się nad kupnem polaroida, jednak na razie nie mam tylu pieniędzy, a teraz dzięki tobie znalazłam świetny pomysł jak mogę sobie z tym poradzić :)
    Mój Blog - Klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam dokładnie w tej samej sytuacji, poza tym każda taśma do polaroida to koszt 80 zł, przy czym starcza tylko na 30 zdjęć. W tej sytuacji kupuję ryzę papieru fotograficznego za 20-30zł i mogę drukować do woli :)
      Cieszę się, że mogłam pomóc :)

      Usuń
  5. Robiłam już takie polaroidy świetnie wyglądają :)
    Mój blog-Sanserose

    OdpowiedzUsuń
  6. Super podoba mi się :) Obserwuje Zapraszam do mnie http://ukrywamsie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Zbieram na palaroida a nawet nie wpadłam, że można tak łatwo zrobić zdjęcia na kompie :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Zapraszam do mnie. misiaa0723.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ej nie myslalam o tym wczesniej. Super pomysl! Efekt jest przecudowny, zdjecie wyszlo pieknie. Bardzo mi sie spodobal ten post, tym bardziej ze kocham diy. Buziaki!

    http://caiawichowska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba :D
      Pozdrawiam :D

      Usuń
  10. Ciekawe !
    Nie myślałam o tym wcześniej , jednak musiałabym kupić specjalny papier. Słyszałam tez ze strasznie dużo tuszu ciągną takie zdjęcia , co ty wiesz na ten temat ?
    Pozdrawiam !
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie zdjęcia ciągną dużo tuszu, nie tylko w takiej postaci... Ale wydaje mi się, że to też zależy od drukarki. A przy kupowaniu papieru - jeśli masz drukarkę atramentową - musisz zwrócić uwagę na to, żeby był odpowiedni. Większość papierów fotograficznych nadaje się wyłącznie do drukarek laserowych, więc trzeba na to uważać :)
      Pozdrawiam :D

      Usuń
  11. Bardzo kreatywny pomysł! Z tych porad z całą pewnością skorzystam, gdyż od dłuższego czasu zastanawiałam się jak wykonać takie zdjęcie. Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny pomysł!! Zapraszam do nas http://fashioonerki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny pomysł bardzo tanim kosztem. Podoba mi się! :)
    Pozdrawiam,
    blog: sajecka

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetna instrukcja :)
    Od lat używam tego programu i jestem z niego zadowolona. Polecam też łatwy w obsłudze Photoscape ;)
    Zapraszam do mnie - KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zawsze podobały mi się takie zdjęcia z polaroida, ale uważałam, że kupienie go to strata pieniędzy. A tu proszę, można wywołać takie zdjęcia nie mając tego aparatu! Świetna instrukcja, pewnie skorzystam :)!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Podobają mi się takie zdjęcia, a sama bym nie wpadła na taki pomysł, żeby tak zrobić. :)
    tzanetat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetnie przerobione :)
    http://malwinabeczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Jakoś nigdy o tym nie pomyślałam. Świetny i prosty pomysł!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, genialnie wymyślone! Nawet nie pomyślałabym, że tak się da.

    madameanneblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Bardzo dziękuję za każdy komentarz zostawiony na blogu. Niesamowicie mnie to motywuje :) ♥ Jeżeli chcesz, abym odwiedziła Twojego bloga - zostaw w komentarzu aktywny link, a na pewno to zrobię :) ♥ Nie wymieniam się obserwacjami. Zależy mi na czytelnikach, a nie pustych obserwacjach.